måndag, juli 31, 2006

Tillbaka från semster

Kom precis tillbaka från min semester i sydvästra sverige. Kajaken var med även om det inte var det primära.
För mig som inte paddlat på västkusten blev paddlingen i Tylösand, Halland en trevlig överraskning, det är stor skilnad på Östersjön och Kattegatt. En mer kontinentalt paddling får man leta efter.
En av mina turer gick runt Tylön och sedan iväg mot Tjuvahålan och sedan tillbaka (karta kommer). Trevliga dyningar modell störe gjorde turen omväxlande.
I övrigt övade jag på rollandet och fick slutliggen till det samt surfade när det var möjligt, är riktigt sugen på att åka tillbaka i höst när det är mer vågor.
Sedan åkte jag till Smögen där jag tyvärr upptäckte att jag glömt min padel i Tylösand, mycket tråkigt då Smögen är något av det bästa Sverige kan erbjuda i paddelväg. Istället blev det bad och räkmacka samt ett besök på sjöräddningens dag.


Tylösands kust


Förtornet på Tylön


Badande i smögen


Den halländska floran

Inga kommentarer: