fredag, augusti 11, 2006

Kajak Vs Köksmaskiner

Att driva denna blogg består av två delar: 1. Testa och känna på olika kajaker och utrustning
därtill och 2. Det som polisen skulle kalla för "inre spaningar" dvs att jag rutinmässigt besöker
ett större antal hemsidor i jakt på intresanta saker. Ibland, som denna gång, stöter jag på lite lustiga prylar.

Det finns kajaker som på olika sätt optimerats för att passa sitt syfte; fiskekajaker, surfskis och isärtagbara t.ex. När jag idag surfade in på Royak.com hittade jag det som jag tror (hoppas) är det mest speciella jag sett, eller vad sägs om en Blenderboat.
En blenderboat är altså en kajak som i en vattentät lucka har en fult fungerande mixer, det finns även en lucka för andra saker som t.ex. mobil, plånbok eller lite frukt. Du kan med andra ord ordna fram en läcker smoothie under paddelturen.
Detta är en av de saker som inte kan beskrivas utan måste ses.

Läs mer om denna unika skapelse här

Inga kommentarer: